יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

כאשר בא לך לפרוש מאת :מסטר ארל מונטגיו

                                                

כל אחד המתרגל טאי צ'י צ'ואן תקופה של שנה ומעלה חווה בשלב  זה או אחר של האמונים את מה שגם המורים הגדולים חווים, חוסר ביטחון באומנות ובעצמם. הבעיה עם הטאי צ'י צ'ואן שהיא כל כך לא מורגשת ביכולות הרפוי האדירות שלה כך שאנו לא מבחינים בהשפעה הפנימית שיש לאומנות זו ועל השנויים הנפשיים והגופניים שהיא גורמת. אנחנו רק מרגישים טוב.זה דומה במקצת להחלטה שלנו לצום בכדי לנקות את הגוף מרעלים ואכן אחרי יומיים של צום אנחנו מרגישים נהדר שמייד אנחנו חוזרים להרגלי התזונה הקודמים במחשבה שנרפאנו! ואז אנחנו שוב אוכלים את כל הדברים 'הטובים' שאהבנו ושוב חוזרים למצב שלפני הצום של גוף חסר אנרגיה ועם עצירות פיזית ונפשית.
הדבר דומה עם טאי צ'י צ'ואן, התבנית גורמת לנו להרגיש טוב, כל כך טוב עד שבשלב מסוים אנחנו מאטים את קצב האימונים אפילו עד הפסקה מוחלטת! ההרגשה הטובה מהתרגול נשארת זמן מה גם לאחר הפסקת התרגול מה שעוזר לנו להמשיך ולתרץ את העובדה שהפסקנו להתאמן, אחרי הכול זה דורש זמן ומאמץ, במיוחד מוקדם בבוקר. כיצד סידרה זו של תנועות יכולה בכלל לעזור לי? זהו אחד התירוצים שמשתמשים. בודאי זו המצאה של משהו בכדי לעשות כסף זה עוד אחד מהתירוצים. גם למורים ישנם ספקות לגבי האמנות ומתייחסים אליה כאל תרגילים פיזיים שאפשר להוסיף או להחליף אותה בשחייה או הליכה וזה אפילו עובד לתקופת מה. אבל אחרי תקופת מה הגוף ובמיוחד הנפש מחליקים חזרה לאורח חיים מערבי מלווה בדיכאונות שתית קפה מרובה (כתחליף לטאי צ'י צ'ואן, כי הוא גורם לנו להרגיש טוב) אשר מחמיר את תחושת הדיכאון.בסיכומו של דבר החיים לא נראים טוב כמיקודם במיוחד אם אתה בן 45 בערך הכול נראה חסר מטרה ואנחנו הופכים להיות ככל השאר הסובלים מרמה זו או אחרת של דיכאונות
הדבר טוב בתנאי שזה משיב אותך לנתיב הנכון של חזרה לאמונים וזה גם מחזק את התחושה שיש משהו קסום בסדרה יחסית פשוטה של תנועות.
בסיכומו של דבר אנחנו מכוונים ע"י 'האני העליון' , המדריך הרוחני, או ' המלאך השומר' לא משנה איך תקראו לזה , להתאמן שוב. תחושה זו יכולה להתעורר בכל רגע ובכול מקום זה מעין דחף לתרגל את הטאי צ'י. בעלי המזל נשמעים לעצה ומתרגלים מיד יש כאלה שרק ברגע שחוזרים לקבוצה ואלו שמוצאים את התירוץ לדחות בדרך כלל ממשיכים את הניתוק מהאומנות ושוקעים יותר ויותר בהנאות מידיות . לעומת זאת אלו אשר נשמעים לעצה, מבנים עד כמה הטאי צ'י צ'ואן היא מתנה נפלאה. התחושה הנפלאה של חיות, של נתינה ואהבה סביבך, צחוק והנאה אמיתית מהחיים וממשפחתך חוזרים מיד יחד עם החזרה לאימונים. הדבר המדהים בתופעה הזו של חזרה לאימונים אחרי הפסקה, רמת האמונים טובה מבעבר, לא נסוגותה בגלל ההפסקה באימונים. זה כמו תהליך עיכול שנישלם ומאפשר התקדמות, זה כמו לקחת את הצעד הבא בשלבי סולם האימונים. הכול נע כמו שצריך. הזרועות במיוחד נעות בצורה אותה לא חוויתה בעבר. יכול להיות שידעת על צורה כזו של תנועה אבל לא התנסת באיכות כזו. הנשימה נעשית בהרמוניה מושלמת עם התנועה. ולמרות שאתה לא מודע לכך גם הצ'י זורם בחופשיות גדולה יותר מאזן את הגוף והנפש . זהו ההילינג העיקרי של הטאי צ'י צ'ואן באיזון היין והיאנג. בהיותו ' מלך הצ'י גונג' משתלט תרגול הטאי צ'י צ'ואן על שאר התרגולים אולי חוץ מהקטות של ה Wudang  אשר בשילוב עם הטאי צ'י יביאו את המתרגל לתחושה נפלאה. היזהרו!! מהתחושה הנפלאה כי תחושה כזו יכולה להביא אתכם שוב להפסקת האמונים כי אנשים ברגע שהם מרגישים טוב חושבים שהם לא צריכים דבר.
ברגע שתדעו שעצם תרגול הטאי צ'י הוא המאזן והמרפא אתכם , אז תתחילו לתרגל כל יום לא משנה כמה נפלא תרגישו מתוך ההבנה שסידרה זו של תנועות היא זו הגורמת לכם לתחושת בריאות ואיכות חיים.
כל אחד שאני מכיר בשלב זה או אחר עבר דרך שטח זה של התפתחות, כולל אותי! נראה שזה חלק אינטגרלי מההתפתחות באימונים. חלק לא חוזר לאימונים לעולם, אבל אלו שכן נהנים מחיים אנרגטיים מחודשים כאשר הם נשענים יותר על איזון מאשר על צ'י יאנגי צעיר. טאי צ'י צ'ואן חשוב במיוחד בשלב בו יש ירידה ביאנג צ'י בערך בגילאים 40-45 . זה בגברים 'המנופאוזה הגברית' (הפסקת המחזור) זה השלב בו רבים רוכשים מכונית ספורט אדומה. לכן תחסכו לכם הרבה כסף אם תשובו לאמונים שהם הרבה יותר טובים ממכונית ספורט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה